-آل عبا چه كساني هستند؟
(0)
-مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) چه كساني هستند؟
آيا حضرت علي((عليه السلام)) هم جزء آل محمّد است؟
آيا مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) فقط ائمه معصومين((عليهم السلام)) هستند؟
(0)
-با توجه به اينكه نزديك ضريح مطهر شلوغ است .و از طرفي فشار جمعيت هم زياد مي باشد .حال آيا مي شود حا جتها يمان را از راه دور بطلبيم؟لطفا در خصوص نحوه زيارت واقعي توضيح دهيد.؟(0)
-چرا امام حسين ( ع ) با اينكه مي دانست مردم كوفه پيمان مي شكنند به آن سرزمين رفت ؟(0)
-چرا امام حسين (ع) بااينكه اگر اراده آب مي كردند برايشان مهيا مي شد ولي بچه ها همگي تشنه بودند وبه شهادت رسيدند؟(0)
-گر امام حسين (ع) مي خواست تمام لشكر دشمن را درهم مي كوبيدند ولي چرا اين اقدام را نكردند؟(0)
-آيا دليل زنده بودن قيام وحركت اباعبدالله (ع) برگزيده شدن ايشان از طرف خداوند است يا صرفاً ايشان در مكتب شيعه داراي قرب است؟(0)
-اگر از معجزات يا زنده بودن قيام ايشان در ساير اديان سندي هست بيان فرماييد؟(0)
-اساساً چه نوع بدعتهايي در دين ايجاد شده بود كه باعث شد امام حسين (ع) حتي جان شريف خود را فدا نمايد وخانواده اش به اسارت بورد ؟ لطفاً توضيح دهيد.(0)
-درسيكه قضيه عاشورا به ما مي آموزد چسيت ؟(0)
-آل عبا چه كساني هستند؟
(0)
-مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) چه كساني هستند؟
آيا حضرت علي((عليه السلام)) هم جزء آل محمّد است؟
آيا مقصود از آل محمّد((صلي الله عليه وآله)) فقط ائمه معصومين((عليهم السلام)) هستند؟
(0)
-با توجه به اينكه نزديك ضريح مطهر شلوغ است .و از طرفي فشار جمعيت هم زياد مي باشد .حال آيا مي شود حا جتها يمان را از راه دور بطلبيم؟لطفا در خصوص نحوه زيارت واقعي توضيح دهيد.؟(0)
-چرا امام حسين ( ع ) با اينكه مي دانست مردم كوفه پيمان مي شكنند به آن سرزمين رفت ؟(0)
-چرا امام حسين (ع) بااينكه اگر اراده آب مي كردند برايشان مهيا مي شد ولي بچه ها همگي تشنه بودند وبه شهادت رسيدند؟(0)
-گر امام حسين (ع) مي خواست تمام لشكر دشمن را درهم مي كوبيدند ولي چرا اين اقدام را نكردند؟(0)
-آيا دليل زنده بودن قيام وحركت اباعبدالله (ع) برگزيده شدن ايشان از طرف خداوند است يا صرفاً ايشان در مكتب شيعه داراي قرب است؟(0)
-اگر از معجزات يا زنده بودن قيام ايشان در ساير اديان سندي هست بيان فرماييد؟(0)
-اساساً چه نوع بدعتهايي در دين ايجاد شده بود كه باعث شد امام حسين (ع) حتي جان شريف خود را فدا نمايد وخانواده اش به اسارت بورد ؟ لطفاً توضيح دهيد.(0)
-درسيكه قضيه عاشورا به ما مي آموزد چسيت ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:39123 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:18

چه كسي پهلوي حضرت زهراس را شكست؟ وچه كسي به بازوي آن حضرت شمشير زد؟



دركتاب هاي حديثي وتاريخي برادران اهل سنت وشيعيان، مطالب فراواني يافت مي شود. ازجمله ذهبي روايت مي كند كه عمر لگد زد تا اين كه محسن را سقط كرد.1 ساير مورخان ومحدثان شيعه وسني نيز جريان برخورد عمر با حضرت زهراس را نقل كرده اند كه از جملهاند :

منابع شيعه:

امالي، شيخ صدوق، انتشارات اعلمي، چاپ پيوست، ص99ـ طبرسي، الاحتجاج، تصحيح شيخ ابراهيم بهادري وشيخ محمد هادي ، انتشارات اسوه،جلد1،ص109وجلد2،ص40 ـ كامل الزيارات، ابن قولويه،ص332ـ بحارالانوار،ج27و29و30

منابع اهل سنت :

شهرستاني،الملل النحل، تحقيق محمد سيد گيلاني، ج1،ص57ـ ابنشهر آشوب، مناقب آل ابي طالب،جلد3،ص358ـ الامامه والخلافه، مقاتل بن عطبه،ص160ـ انساب الاشراف بلاذري،جلد1ـ العقد الفريد ابن عبدربه،جلد ص259و الوافي بالوفيات،جلد6،ص17

آتش زدن درب خانه حضرت فاطمه س وسيلي زدن به آن حضرت درمنابع تاريخي و روايي شيعه واهل سنت آمده است وذكر شده است كه : پس از آن كه كار بيعت گرفتن ازمردم تمام شد وحضرت عليع وعده اي ديگر از اصحاب پيامبرص بعيت نكردند، به خانه آن حضرت حمله كردند. دررا سوزاندند وحضرت عليع را به زور بيرون آوردند، حضرت فاطمهس را تحت فشار قرار دادند وكار به جايي رسيد كه محسن او سقط شد. حضرت عليع را به مسجد بردند ولي بيعت نكرد وآنان گفتند :اگر بيعت نكني تو را به قتل مي رسانيم.

بلاذري از علماي اهل سنت مي نويسد : ابوبكر كسي را دنبال حضرت عليع فرستاد تا بيايد وبيعتكند وليحضرت عليع نيامد، پس ازآن عمربن خطاب درحاليكه آتش به همراه داشت، به سوي خانه امام عليع رفت،حضرتفاطمهس عمر را درخانه ملاقات كرد وگفت : اي پسر خطاب! آيا مي خواهي خانه ما را آتش بزني؟!

عمربن خطاب گفت : بله2

ابن عبدريه مي نويسد : آنان كه از بيعت سرباز زدند عبارتند از : علي، عباس، زبير،وليد بن عباده، درخانه فاطمه نشستند. ابوبكر عمر را فرستاد تا آنها را ازخانه فاطمه بيرون بياورد، ابوبكر به عمر گفت : اگر سرباز زدند با آنان بجنگ. عمر به همراه آتش به خانه فاطمهسآمد تا خانه را برسرآنان آتش بزند، حضرت فاطمه س او را ديد وگفت : اي پسر خطاب آيا آمده اي خانه ما را آتش بزني؟ عمر گفت : بله، مگر اين كه بيعت كنيد.3

ابن قتيبه انيوري مي نويسد : ابوبكر عمر را به سوي كساني كه بيعت نكردند ودرخانه حضرت عليع تحصن كردند، فرستاد . عمر به خانه حضرت عليع آمد وصدا زد ولي كسي بيرون نيامد. عمر هيزم خواست وگفت : قسم به آنكه جان عمر دردست اوست، يا بايد بيرون بياييد وبيعت كنيد ويا خانه را برسرآنان كه درآن هستند آتش مي زنم، به او گفتند : حضرت فاطمهس درآن است، گفت : ولو فاطمه درآن باشد، همه بيرون آمدند ولي علي بيرون نيامد. عمر نزد ابوبكر رفت وگفت : آيا نمي خواهي از علي كه از بيعت سرباز زده بيعت بگيري؟! ابوبكر به قنفذ گفت : برو علي را بياور.قنفذ آمد وحضرت عليع به او گفت : چه كار داري؟ گفت : خليفه رسول خدا تو را مي خواهد. ايشان فرمودند: زود بر پيامبرص دروغ بستيد. قنفذ پيام حضرت عليع را به ابوبكر رسانيد. ابوبكر گريه طولاني كرد،عمر گفت : علي را رها نكن. ابوبكر به قنفذ گفت : دوباره نزد علي برو وبگو : با خليفه رسول خدا بيعت كن، حضرت عليعگفت : سبحان الله آنچه را كه ازآن او نيست براي خودش ادعا كرده است. قنفذ پيام را به ابوبكر رساند. ابوبكر باز همگريه كرد. پس ازآن عمر برخاست وگروهي با او همراه شدند و به درخانه حضرت فاطمهس آمدند. درزدند وقتي حضرت فاطمهس صداي آنها را شنيد، با صداي بلند فرياد كرد :يا ابتاه(يا رسول الله)، پس از تو، از پسر خطاب وپسر ابي قحانه چه ها كه نكشيديم. وقتي كه گروه مهاجم گريه فاطمهس را شنيدند، درحالي كه گريه مي كردند برگشتند ودلشان براي حضرت فاطمهس سوخت ولي عمر وعده اي ماندند. علي را بيرون آوردند وگفتند : بيعت كن، فرمود : اگر بيعت نكنم چه مي كنيد؟ گفتند به خدا سوگند گردنت را مي زنيم.4





(1) ميزان الاعمال، جلد1،ص139

(2) انساب الاشراف، تحقيق محمود الفردوس العظم، داراليقظه العربيه، جلد2،ص12

(3) العقدالفريد، چاپ دوم مصر، تحقيق عمر سعيد العربان،1953و1372،جلد5،ص12

الامانه والسياسه،تحقيق استاد علي شيري، منشورات رضي،جلد1،ص30

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.